Sukladno Uredbi (EU) 2024/886 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. ožujka 2024. o izmjeni uredaba (EU) br. 260/2012 i (EU) 2021/1230 i direktiva 98/26/EZ i (EU) 2015/2366, Banka će od 9.10.2025. godine pružati svim klijentima besplatnu uslugu provjere primatelja plaćanja za sve SEPA kreditne transfere i SEPA instant kreditne transfere u eurima.
Usluga provjere primatelja plaćanja omogućava svim klijentima Banke, kada su u ulozi platitelja i zadaju nalog za plaćanje, provjeru odgovara li uneseno ime i prezime/ naziv primatelja vlasniku računa (IBAN-a) prije slanja naloga za plaćanje na izvršenje. Uvođenje ove usluge smanjuje rizik od prijevara, sprječava pogrešno usmjerena plaćanja i smanjuje pogreške kod unosa podataka.
Postupak pružanja usluge:
Nakon što unesete nalog uključujući podatke o primatelju plaćanja (IBAN i ime i prezime/naziv primatelja) kroz sustav će biti izvršena provjera podudarnosti te ćete prethodno zadavanju naloga dobiti jedan od tri moguća povratna odgovora:
Ovisno o odgovoru možete:
Važno je znati da, ako nakon dobivenih odgovora „djelomično podudaranje“ ili „bez podudaranja“ ipak zadate nalog za plaćanje s inicijalno upisanom imenom i prezimenom/nazivom primatelja, može doći do prijenosa sredstava pogrešnom primatelju.
Usluga provjere primatelja plaćanja neće se provoditi u sljedećim slučajevima:
Detaljne informacije dostupne su i u Sepa Newsletteru br. 17 na https://sepa.hr/novosti/.